Śnieżka to najwyższy szczyt Karkonoszy. Jest to jeden z najlepiej rozpoznawanych szczytów w Polsce za sprawą budynku obserwatorium w kształcie kosmicznych talerzy. Zdobyliśmy ten szczyt już wiele ale do Korony Gór Polski zaliczamy listopadowe wejście na szczyt. Zapraszamy do krótkiej relacji.

Karpacz Biały Jar – Schronisko PTTK Samotnia – Schronisko Strzecha akademicka

Śnieżka jest to idealny wybór na jednodniową wycieczkę z Wrocławia ponieważ około 2h zajmuje dotarcie do Karpacz Biały Jar. Oczywiście z tego miejsca rozpoczynamy naszą wedrówkę zielonym szlakiem. Początkowy fragment trasy był zupełnie pozbawiony innych turystów.

Zielony szlak na Śnieżkę z Karpacza przez Samotnię i Strzechę Akademicką

Tego dnia warunki były zmiskowane. Fragmentami obserwowaliśmy piękną złotą jesien a za chwile początki zimy. Dość sprawnym tempem szybko dotarliśmy do miejsca gdzie ukazało nam się Schronisko PTTK Samotnia w całej okazałości.

W schronisku zrobiliśmy sobię chwilę przerwy. Był czas na posiłek oraz gorącą herbatę. Następnie pełni sił ruszyliśmy w kierunku Schroniska PTTK Strzecha Akademicka gdzie dotarliśmy po około 10 minutach wędrówki. Tutaj już nie robiliśmy przerwy i udaliśmy się dalej w trasę kontynuując wędrówkę szlakiem niebieskim.

Spalona Strażnica – Schronisko Dom Śląski – Śnieżka

Po dotarciu do Spalonej Strażnicy został nam już ostatni fragment na szczyt. Po około 20 minutach marszu mineliśmy Schronisko Dom Śląski ale przerwe zaplanowaliśmy w drodze powrotnej. Na ostatnim fragmencie poprzez liczne oblodzenia i zalegający śnieg było naprawdę ślisko. Dookoła rozgrywały się dramaty rodzinne ale komentarz tych sytuacji zostawiemy dla siebie. Udało nam się dotrzeć na szczyt, który tym razem był w chmurach.

Śnieżka - Korona Gór Polski

W drodze powrotnej zrobiliśmy sobie krótką przerwę w Schronisku Dom Śląski. W przeciwieństwie do trasy na szczyt teraz wybraliśmy trochę inny wariant na powrót i udaliśmy się początkowo szlakiem czarnym a następnie żółtym. Cała trasa wyniosła podnad 18km i udało nam się ją zrobić w niecałe 5h.

Śnieżka – trasa, mapa, szlak zielony