Wysoka Kopa w górach Izerskich to kolejny szczyt zdobyty w ramach projektu Korona Gór Polski. Auto zaparkowaliśmy na darmowym parkingu na Rozdrożu Izerskim. Zajęliśmy ostatnie wolne miejsce i mieliśmy sporo szczęścia, ponieważ przez sezon grzybiarski w okolicy było mnóstwo samochodów. Wędrówke rozpoczęlismy szlakiem żółtym i zielonym, a gdy doszliśmy do nieczynnego kamieniołomu kwarcu, udaliśmy się dalej szlakiem zielonym. Początkowy fragment trasy to nowa, szeroka droga z tłucznia. Następnie odbija już na szlak, który prowadzi przez las. Pierwszy fragment w lesie jest dość wymagający, jednak jest to krótki odcinek. Po drodze minęliśmy kilku rowerzystów i tylko dwóch próbowało zjechać. Reszta na stromym odcinku znosiła rowery. Po dotarciu do Rozdroża pod Zwaliskiem zaczynały ukazywać się pierwsze widoki. Przerwę zrobiliśmy na wzniesieniu Zwalisko 1046 m n.p.m, skąd mieliśmy piękny widok panoramę górską. Zrobiliśmy kilka zdjęć i udaliśmy się w  dalszą część wycieczki. Po drodze minęliśmy jeszcze Kopalnie Kwarcu “Stanisław”. Aby dotrzeć na szczyt Wysoka Kopa musieliśmy odbić ze szlaku czerwonego. Na szczęście trasa jest w miarę dobrze oznakowana. Jedynym nieoznakowanym miejscem na trasie jest fragment przed samym szczytem, widać zaledwie kilka wydeptanych ścieżek, jednak bez problemu można dotrzeć do celu. Zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia i ruszyliśmy w drogę powrotną. Gdy dotarliśmy do miejsca odbicia ze szlaku czerwonego udaliśmy się inną trasą niż wchodziliśmy w to miejsce. Poszliśmy dalej szlakiem czerwonym przez Przednią Kopę i Sine Skałki aż do Rozdroża pod Kopą. W tym miejscu odbiliśmy na szlak żółty, który doprowadził nas do parkingu skąd zaczęliśmy nasz trekking. Musimy przyznać, że ta trasa to bardzo fajna pętla i możemy ją szczerze polecać.

Wysoka Kopa – Trasa

Rozdroże Izerskie-> Rozdroże pod Zwaliskiem-> Rozdroże pod Izerskimi Garbami-> Pod Wysoką Kopą-> Wysoka Kopa -> Pod Wysoką Kopą -> Rozdroże pod Kopą -> Rozdroże Izerskie

Wysoka Kopa– Góry Izerskie – praktyczne informacje

• bezpłatny i duży parking na Rozdrożu Izerskim
  • trasa dla każdego
  • pieczątka dostępna w (Chatka Górzystów, Schronisko Orle, Hotel Biathlon w Jakuszycach, Schronisko Wysoki Kamień)