Sylwester w górach – Śnieżka – to już tradycja, że kolejny rok pożegnaliśmy na szlaku, spędzając wspaniały dzień. Pierwotny plan zakładał, że tego dnia odwiedzimy tylko Skalny Stół, ale przepiękna pogoda i zimowa aura spowodowały wydłużenie trasy o Śnieżkę. Zapraszamy do relacji.

Sylwester w górach – Śnieżka i Skalny Stół – trasa, mapa

Karpacz, Krucze Skały -> Sowia Przełęcz -> Jelenka -> Śnieżka -> Skalny Stół
-> Nad Budnikami -> Tabaczana Ścieżka -> Karpacz, Krucze Skały

Auto zaparkowaliśmy na darmowym parkingu znajdującym się w Karpacz – Krucze Skały. O godzinie 9:30 ruszyliśmy czarnym szlakiem w kierunku Sowiej Przełęczy. W pięknej zimowej scenerii zrobiliśmy sobie krótką przerwę na posiłek.

Po około 2h (wliczając przerwę) dotarliśmy do Sowiej Przełęczy. Obserwując pogodę i piękną zimową scenerię zmieniliśmy pierwotne plany i zdecydowaliśmy się wejść na Śnieżkę. To była dobra decyzja! Warunki na szlaku czerwonym zmusiły nas do użycia raczków, gdyż występował miks lodu z ubitym twardym śniegiem. Od razu nasze tempo wzrosło, ponieważ raczki idealnie sprawdziły się w takich warunkach. W drodze na Śnieżkę pogoda była zmienna – w jednej chwili cieszyliśmy się słońcem, a za moment nadchodził brak widoczności i spacerowaliśmy w chmurach.

Niestety będąc przy samym szczycie, nie mieliśmy szczęścia i nie powitały nas oczekiwane widoki. Nadeszły chmury, które towarzyszyły nam przez te kilka chwil. Na szczycie wypiliśmy symbolicznego małego szampana, składając sobie życzenia na Nadchodzący Nowy Rok. Następnie ruszyliśmy w trasę powrotną.

W drodze powrotnej Śnieżka znów ukazała nam swój majestat. W tym czasie trochę żałowaliśmy, że nie jesteśmy dalej na szczycie, ale czekało nas jeszcze sporo kilemtrów do przejścia, a nie chcieliśmy wracać przy świetle czołówki. Ze Śnieżki udaliśmy się na Skalny Stół, gdzie z powodu później pory byliśmy tylko przez chwilę. Do Karpacza udaliśmy się szlakiem żółtym i zielonym robiąć pętle. Po dotarciu do Szerokiego Mostu udaliśmy się czarnym szlakiem do miejsca, gdzie zaparkowaliśmy samochód.

Sylwester w górach – Śnieżka – praktyczne informacje

• darmowy parking przy ulicy Karpacz Krucze Skały
  • bilet do parku do kupienia online po zeskanowaniu QRCode
  • przepiękna trasa i ciekawa opcja na sylwestrowy dzień