Czupel to najwyższy szczyt Beskidu Małego. Szczyt ten wchodzi w skład projektu Korona Gór Polski. Ze względu na ilość spotkanych osób na trasię z Przełęczy Przegibek na szczyt uważamy, że jest to dość popularne miejsce.

Czupel – najłatwiejsza trasa, mapa

Trasa na Czupel z Przełęczy Przegibek przez Schronisko na Magurce Wilkowickiej jest najłatwiejszym i najszybszym wariantem na najwyższy szczyt Beskidu Małego.

Nasze auto parkujemy na Przełęczy Przegibek znajdującej się pomiędzy szczytami Przegibek i Sokołówka. Parking jest bezpłatny. Gdy kończą się miejsca na samym parkingu to można jeszcze zaparkować samochoód wzdłuż ulicy.

Rozpoczynamy naszą wedrówkę niebieskim szlakiem. Początkowy fragment trasy jest dość strony ale jest to krótki odcinek. Dalej trasa jest bardzo przyjemna i głównie prowadzi przez las. Następnie po około 45 minutach docieramy do Schroniska na Magurce Wilkowickiej.

Mijamy schronisko i udajemy się w dalszą wedrówkę. Według znaków do szczytu pozostało nam jeszcze 45 minut. W związku z tym, że dalsza część trasy jest płaska to na szczyt docieramy szybciej niż było to na drogowskazie. Szczyt jest dobrze oznaczony bo znajduje się na nim tabliczka.

Ze szczytu brak pięknych widoków i niczym się on nie wyróżnia. Robimy pamiątkowe zdjęcia i dopisujemy go listy zdobytych szczytów w ramach projektu Korona Gór Polski.

W drodzę powrotnej zatrzymaliśmy się w schronisku aby przybić pieczątkę w książeczce KGP. Na dłuższą przerwę nie zdecydowaliśmy się ze względu na kolejki oraz bardzo dużą ilość osób w schronisku. Nim się obejrzeliśmy byliśmy już przy aucie skąd wyruszyliśmy w trasę do Wrocławia.

Praktyczne informacje

• bezpłatny parking
  • pięczątka znajduje się w schronisku Magurka Wilkowicka
  • przyjemna trasa polecana dla każdego
  • możliwość zdobycia szczytu z wózkiem dziecięcym