To już ostatni majówkowy w Tatrach. Jako, że w nogach dawały o sobie znać poprzednie wycieczki, tego dnia zdecydowaliśmy się na luźniejszy trekking. Wystartowaliśmy z miejscowości Kiry i udaliśmy się w kierunku schroniska Ornak. Po drodze mijaliśmy całe rodziny z dziećmi i muszę przyznać, że była to trasa z największą ilością turystów podczas tej majówki. Na szczęście dość szybko udaje nam się dotrzeć do schroniska, gdzie przy szarlotce i zimnym piwie zaplanowaliśmy dalszą część trasy. Początkowo wybraliśmy się przyjemnym szlakiem na Smreczyński Staw. Następnie ruszyliśmy w kierunku Doliny Chochołowskiej przez Iwaniacką Przełącz. Trasa początkowo była bardzo przyjemna, ale później przekształciła się bardziej wymagającą. Przebyte w ostatnich dniach kilometry w połączeniu z bardzo gorącym dniem powodowały chwile zwątpienia. Po lekkich trudach dotarliśmy do Iwaniackiej Przełęczy. Ku naszemu zaskoczeniu spotykaliśmy jeszcze sporo krokusów. Widok naprawdę robił duże wrażenie. Następnie ruszyliśmy poprzez Dolinę Chochołowską i dotarliśmy do Siwej Polany. Trasa naprawdę była przyjemna i następnym razem chciałbym ją zakończyć w schronisku na Polanie Chochołowskiej. To był ostatni dzień bardzo udanego pobytu w Tatrach.

Trasa:

Kiry -> Schronisko PTTK na Hali Ornak -> Smreczyński Staw -> Schronisko PTTK na Hali Ornak
-> Iwaniacka Przełęcz -> Polana Iwanówka -> Starorobociańska Dolina -> Siwa Polana

zdjecia

Kiry - dolina kościeliskaDolina Kościeliska majówka Dolina Kościeliska majówka Dolina Kościeliska majówka Dolina Kościeliska majówka Dolina Kościeliska majówka Hala Ornak Smreczynski StawSmreczynski Staw Smreczynski Staw Smreczynski Staw Smreczynski Staw Krokusy Tatry Krokusy Tatry Krokusy Tatry Krokusy Tatry Iwaniacka Przełęcz Krokusy Tatry Iwaniacka Przełęcz Iwaniacka Przełęcz Iwaniacka PrzełęczTatry Iwaniacka Przełęcz Tatry Iwaniacka Przełęcz Tatry Iwaniacka Przełęcz Tatry Tatry Tatry Tatry Tatry