Czarny Staw Gąsienicowy

Majówka Dzień II
W tym dniu naszym celem była Przełęcz Karb. Wyruszyliśmy z Kuźnic w kierunku Murowańca przez Dolinę Jaworzynki. Na trasie nie było tłoczno, co w połączeniu z piękną pogodą, zachęcało do wędrówki. Po dotarciu do Murowańca zrobiliśmy, krótką przerwę na szarlotkę. Niestety w samym schronisku tłum ludzi dawał o sobie zna. Po krótkiej regeneracji ruszyliśmy w kierunku Przełęczy Karb. Już za samym Murowańcem w kierunku Czarnego Stawu Gąsienicowego pojawiła się znaczna ilość śniegu. Sam szlak przypominał miejscami potok. Podczas tego odcinka spotkaliśmy bardzo licznych turystów, którzy oblodzony i zaśnieżony szlak pokonywali w adidasach do biegania. Na szczęście szlak nie jest trudny i nawet zaobserwowane upadki nie były zbyt groźne. Po chwili dotarliśmy do Czarnego Stawu Gąsienicowego. Pamiątkowe zdjęcia i obserwując zastane warunki (duża ilość śniegu, oblodzenia) odpuściliśmy nasz cel, czyli przełącz Karb. Na decyzję wpłynął fakt, że nie mieliśmy przy sobie raków. Część turystów próbowała swoich sił, jednak ci bez sprzętu, wyglądali jak szaleńcy. My spokojnym krokiem ruszyliśmy w kierunku schroniska Murowaniec, a następnie do przełęczy między Kopami. Tutaj zdecydowaliśmy się na powrót inną trasą i wybraliśmy szlak niebieski, który prowadzi przez Boczań.

Pomocne informacje:
– nieskomplikowana trasa
– polecana trasa na lato i zimę

Trasa:

Kuźnice -> Dolina Jaworzynka -> Schronisko PTTK Murowaniec -> Czarny Staw Gąsienicowy
-> Schronisko PTTK Murowaniec -> Boczań -> Kuźnice

Zdjęcia

Dolina Jaworzynki Dolina Jaworzynki Giewont Widok z Tatr Przełęcz miedzy kopami Przełęcz miedzy kopami Giewont Hala Gąsienicowa -Murowaniec Hala Gąsienicowa -Murowaniec Hala Gąsienicowa -Murowaniec Hala Gąsienicowa -Murowaniec Hala Gąsienicowa -Murowaniec Hala Gąsienicowa -Murowaniec Hala Gąsienicowa -Murowaniec Hala Gąsienicowa -Murowaniec Czarny Staw Gąsienicowy Czarny Staw Gąsienicowy Czarny Staw Gąsienicowy Czarny Staw Gąsienicowy Czarny Staw Gąsienicowy Droga przez Boczań Giewont Droga przez Boczań