Skrzyczne to najwyższy szczyt Beskidu Śląskiego, należący do Korony Gór Polski. W ramach tego projektu postanowiliśmy go zdobyć. Jest to bardzo popularny szczyt w Polsce, ponieważ można się dostać na niego wyciągiem. Zapraszamy do relacji.

Skrzyczne – szlak niebieski ze Szczyrku

Szlak niebieski od głównej ulicy odbija przy wyciągu narciarskim. Oznakowanie jest bardzo dobre więc raczej ciężko przeoczyć ten moment. Szlak do góry wiódł wzdłuż wyciągu. Strome podejście szybko pozwoliło nam się ogrzać w tym chłodnym dniu. Wędrówka do stacji kolejki zajęła nam około 1h.

Wraz ze wzrostem wysokości temperatura odczuwalna była coraz niższa. Stacja kolejki jest w remoncie. Bez większej przerwy ruszyliśmy na szczyt, gdzie według znaków mieliśmy 1h drogi. Od tego momentu aż do samego szczytu towarzyszyła nam gęsta mgła. Chwilowe przejaśnienia odsłanialy na widok na okolicę w tym Jezioro Żywieckie.

Po około 2h łącznej wędrówki dotaraliśmy na szczyt na którym było mroźnie i bardzo mgliście. Zrobiliśmy zdjęcia, potrzebne do potwierdzenia zdobycia szczytu w projekcie Koorona Gór Polski. Następnie udaliśmy się do schroniska w celu przybicia pieczątki. Schronisko jest zamknięte przez Sanepid i tylko na wejściu jest możliwość zamówienia czegoś na wynos. W tym samym miejscu znajdują się pieczątki.

Z powodu zamkniętego schroniska i niskiej temperatury przybliliśmy pieczątki i od razu udaliśmy się w trasę powrotną. Gdy ustał wiatr znaleźliśmy idealne miejsce na chwilę odpoczynku oraz piknik. W drodze powrotnej wybraliśmy inny wariant trasy czyli szlak zielony. Szkoda, że tego dni mgła zabrała nam wszystkie widoki na pobliską okolicę.

Skrzyczne – trasa, mapa

Szczyrk -> Stacja wyciągu-> Schronisko PTTK Skrzyczne -> Becyrek -> Szczyrk

Praktyczne informacje

• samochód można zaparkować wzdłuż głownej ulicy w Szczyrku
  • nakrótszy wariant trasy na szczyt prowadzi ze Szczyrku
  • dla bardziej leniwych na szczyt Skrzyczne można dostać się wyciągiem