W kolejnym dniu aktywnej majówki wybraliśmy się na szczyt Wysoka, który również jest jednym z Korony Gór Polski. Zaparkowaliśmy auto w miejscowości Jaworki i stąd rozpoczęliśmy naszą wędrówkę poprzez Wąwóz Homole. Sam wstęp do rezerwatu jest darmowy. Muszę przyznać, że nie spodziewałem się, że to miejsce jest aż tak oblegane, zwłaszcza  przez osoby starsze. Wędrówka na szczyt zajęła nam około 1h i 20min. Tego dnia była naprawdę dobra widoczność i dzięki temu mogliśmy nacieszyć się widokami przepięknych krajobrazów. W drodze powrotnej zboczyliśmy trochę z trasy, aby odwiedzić Schronisko pod Durbaszką. Tam zrobiliśmy sobie mały odpoczynek, kosztując naprawdę dobrą szarlotkę. Po przerwie ruszyliśmy tą samą trasą w kierunku zaparkowanego samochodu.

Trasa:

Jaworki -> Wąwóz Homole -> Polana pod Wysoką -> Wysoka -> Pod Durbaszką -> Schrosnisko pod Durbaszką -> Pod Wysoką -> Wąwóz Homole -> Jaworki

Szlak na Wysoką - Pieniny Szlak na Wysoką - Pieniny Szlak na Wysoką - Pieniny Szlak na Wysoką - Pieniny Szlak na Wysoką - Pieniny Szlak na Wysoką - Pieniny Szlak na Wysoką - Pieniny Szlak na Wysoką - Pieniny Szlak na Wysoką - Pieniny Szlak na Wysoką - Pieniny Wysoka panorama ze Szczytu Wysoka panorama ze Szczytu Wysoka panorama ze Szczytu Wysoka Wysoka Szlak na Wysoką - Pieniny Szlak na Wysoką - Pieniny Szlak na Wysoką - Pieniny Szlak na Wysoką - Pieniny Szlak na Wysoką - Pieniny